Všetko čo je správne a má budúcnosť je velmi ťažké. Sú aj lahšie cesty no tie sa nevolajú Horsemanship.
(Posielanie na kruh) Ak sa kôň povie nie a vy si začnete skracovať vodítko alebo hladať po zemi bičík je neskoro. kôň dostal pauzu a pauza je za niečo dobré. Svojou neschopnosťou pripraviť si niečo dopredu si učíte koňa zlej veci...No a kolko krát potom povieme on to nechce robiť, jemu sa to nepáči. a horšom prípade je to debil..... :(
Pokial kôň nevie základ nejdem ďalej. Každý kôň je iný preto sa mu snažím vyhovieť a nechať mu tolko času kolko potrebuje...
Pojem učenie koňa je nesprávny ide o prenos informácie. My sa len snažíme koňovi vysvetliť čo po ňom chceme všetko čo kone vedia, vedia aj bez nás!
Koň nikdy nebeží bez dôvodu. Keby Vás nemá na chrbte nebeží. Rieši vás nie lúku!
Chyba nie je v koni je vždy v človeku...
Komentáře
Přehled komentářů
preto v poslednej dobe nejazdím :)
Matusha
(Engi, 17. 2. 2009 22:16)Končime hadam... No posledná Vec si zmätená ty čo potom ten koník? :(
For Engi
(Mathusha, 17. 2. 2009 22:15)veď jasné toto bol i môj cieľ ale mám pocit že mi to viac škodí ako pomáha... strašne ma to mätie.... boa už ma inak nebaví takto si tuna písať cez komenty :D bolia ma prsty xD
Matusha
(Engi, 17. 2. 2009 22:09)Pokial si myslíš že si pokazila sama seba tak to už je :((((((( Musíš si z každého zobrať niečo. AJ Ray Hunt hovorí že " Uvidíte pracovať mnoho ludí zle no aj od tých sa vela naučíte Preto využite všetky možnosti (nie v praxi :D ) Kotré sa Vám naskytujú. Aj ja som Trenovala Pod V. Mihalovičom. Potom pod Vašekom každý je úplne iný ale z každého mám niečo...Je len potreba si zvážiť pre a proti. a Hlavne stále hladať info, čítať- Počúvať....
zas trápny nadpis
(Mathusha, 17. 2. 2009 21:55)ani nefíš ako často nad týmto premýšlam :D Ale som pevne rozhodnutá a zrazu blik! niekto niečo povie/napíše/ukáže a rozhodnutie je fuč... Ja neviem... dosť často kôli tomuto nemám ani chuť robiť. Pri Vilme mám jasno, ale pri Carlovi vôbec... Neviem, či robím dobre, či zle, čo je pre neho najlepšie, ako a čo... Nechcela som nič pokaziť tak som zháňala názory a rady, ale 100 ľudí 100 chutí a pokazila som seba.
Matusha
(Engi, 17. 2. 2009 20:24)
Ujasni si čo sa ti páči a čo nie. Ja po jazdení väčšinou keď ležím v posteli rozmýšlam nad tréningom. Aký bol čo mi dal. čo bolo horšie než včera v tom hladám kde som spravila chybu. Išla som moc rýchlo? Rozmýšlam. Pomaha mi to. Dosť.A potom keď už viem čo na sebe oprvím ďalší deň jednoducho vypnem ,nemyslím na nič a zaspím...(off) :) Viac istoty ti nezaškodí:) Snaž sa robiť všetko čierno-biele. Zlepší sa kôň aj ty.
tie nadpisy ma nebavia
(Mathusha, 17. 2. 2009 20:16)Jj chápem, keď si niekto vsugeruje to, že tak je to správne a ide to atď... A čo sa týka toho nášho problému, najhoršie je, že neviem ako to cítim :D Ja som spokojná i s prácou zo zeme i zo sedla (samozrejme je čo učiť sa !!!!) ae zasa mnoho takýchto článkov a rád ma dokáže zneistiť a fakt neviem potom čo si vôbec myslím xD
.....
(Engi, 17. 2. 2009 19:56)
Mathusha: Najviac vychádza s tvojho pocitu. Keď cítiš že je to správne,chceš to tak ,je to všetko v poriadku. No niektorí ani nechcú ale presviečajú sami seba o tom pretože to inak nevedia..
Shir: možnosť výberu...
...
(Shir, 17. 2. 2009 19:03)To s tými oťažami je pravda. Neraz som sa o tom sama presvedčila:) Naposledy dnes:) Silva bola sama vyplašená:D:D Noo potom som ju povolila a povolila sa aj ona:) S tým s tebou totál súhlasím:D
For Engi
(Mathusha, 17. 2. 2009 19:00)Ďakujem za odpoveď. Myslím si že nebol to problém v nás, pretože ako si písala jazdenie nie je o naťahovaní sa ale na voľnej oťaži a v pohode. A taktiež na lonžke chodí uvoľnene a s hlavou dole. S lonžou pravdepodobne tiež problém nie je...
Matusha
(Engi, 17. 2. 2009 15:39)
Dakujem za komentár. Možno na lonži riešila lonžku možno teba neviem to povedať. No ja nehovorím že môj kôň niekedy nebehá. Je to to malé percento hier ,ktoré sú v konských životoch. Može to byť temperament. Taktiež nehovorím že niektoré kone sú energickejšie a iné lenivejšie.Proste hovorím len to že pokial ti to vyhovuje a s koňom sa nenaťahuješ a jazdenie nie je súboj ale radosť a nie je to to že mu berieš slobodu je to ok.
Vimušku som nevidela neviem z akého to bolo dôvodu. Nie je nič zlé na tom pokial kôň má z práce radosť. No vieš ťažko sa mi to hovorí keď som to nevidela a ešte ťažšie keď to bolo na lonži... Pretože aj tá lonžka je to že jej berieš určitú slobodu. Ale viem že iné nemáš a že sa snažíš aspoň takto. Thak držím palčeky.
Nedá mi nezareagovať :D
(Mathusha, 17. 2. 2009 8:57)Nejde mi o to že komu dávam za pravdu, či Lussy alebo Tebe Engi. Len sa ťa chcem spýtať :D Napr. Vilma vo výbehu nebehá veď sa jej ani nečudujem, keď tam sú zamrznuté blatové hrboli. Ale akonáhle som ju vzala na lonžu, sama si nacválala a pokiaľ sa nevybehala, nepomohlo žiadne spomaľovanie nič, neprešla do klusu. Ale hneď ako sa vybehala tak sme normálne kvalitne pracovali ďalej, vnímala ma, nebol vničom problém. I toto berieš ako moju chybu??? Ja chápem čo tu vykladáš, viem, že kone nebežia pokiaľ nemusia. Ale naozaj niekedy nemá kôň radosť z pohybu? Vtedy na lonži si vykopávala a zrýchlovala proste sa bláznila... Je to moja chyba? Je možné, že vo voľnosti nebehala pretože jej to je na 2 veci a vie že na lonži robí tak to využila aby sa vybláznila? Dúfam, že to neberieš v zlom, to ma iba tak napadlo, keď tu už o tom diskutujete :)
.....
(Engi, 16. 2. 2009 21:10)Ano sú tam aj hry. pri ktorých sa naháňajú. Žriebätá sú osobitná kapitola. Nehovorím že nemajú vlastnú hlavu. Ale ide o to. porovnaj si kolko strávia behaním na pastvine. Bez podnetu ludského alebo toho že ich niečo vystrašilo. A porvnaj si kolko chce bežať na vychádzke stále ti to nič nehovorí??? Keď bude chcieť tvoj kôň bežať zastav sa v strede lúky a pusti ho čo myslíš že urobí... No tieto preblémy behania vznikajú aj tým že im berieme slobodu. Držíme oťaže- čím via slbody mu beriemy tým je to horšie!!! Tým viac bude chcieť behať....
???
(Lussy, 16. 2. 2009 20:56)Ani keď chcú behať?Malé žriebätá behajú napríklad Sylva behá má neergiu chce sa jej proste je rada.V tomto som si istá že za to nemôže človek neverím tomu.. kone majú aj vlastnú hlavu..
.....
(Engi, 16. 2. 2009 20:44)
Lussy: Vždy za to môže človek volne v stáde kone len tak nebehajú. A nevyhadzujú.... Stále nechápeš o čom to je to behanie? Ber si to ako chceš. No pokial to nepochopíš ďalej sa nedostaneš..
Dida: kôň vždy reaguje na podnety ludské. Z toho vyplýva že za skutkami stojí človek. Kôň je stále rovnaký a často krát nepochopený!
njn...
(Lussy, 16. 2. 2009 19:37)Tiež si myslím že keď sa Zorrovi chce behať tak sa mu chce behať a nie kôli Nám.. alebo chce sa mu vykopnúť len tak z toho že má radosť a zhodí jazdca môže za to jazdec?
::]
(Dida, 16. 2. 2009 19:33)No tvoje vety stoja za to:) Súhlasím s tým ale nie vždy je chyba iba v človeku. Z časti za to niekedy môže aj kôň, nie za riešenie ale za podnety.
Posledný odkaz :D
(Mathusha, 17. 2. 2009 22:22)